Tuesday, August 23, 2011

Saja nk post jer....

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Ramadan Al-Mubarak....

detik satu syawal tinggal beberapa hari lagi....
maka bulan Ramadan penuh barakah akan pergi meninggalkan kita...

entah bila akan bersua kembali....
hanya ALLAH jua yang mengetahuiNYA....
dalam keberkatan bulan Ramadan...
masih terdengar cerita duka lara...
dalam kemeriahan Syawal...

masih terlakar cerita mengisi halwa telinga...
bukan menolak segala cerita....
tetapi terasa ingin berkongsi dengan semua...
bukan ingin menyatakan segala rasa....
tapi hanya meluahkan rasa di dada...
bukan ingin membuka pekung di dada..
tetapi hanya menitikkan tinta sedunia...

aduih...skema gila...
tak da la...
sepanjang Ramadan kali ini...
aku dengar macam2 cerita...
bukan ingin katakan aku dengar cerita fitnah...
sehinggah ada yang BOLEH menyatakan aku tak puasa telinga...
tapi cerita datang dari sumber primier...
dan...
yang pastinya ianya bukan cerita tidak manis didengar...
manis didengar tetapi perit yang terasa....
cerita yang dapat mematangkan aku sebagai KHALIFAH di muka bumi ALLAH....
aku tidak akn mencoretkan cerita yang ternyata membuatkan otak aku berfikir...
kerana aku memang suka berfikir..(cari pasal serabutkan otak)...
kerana bagiku berfikir dapat mengaktifkan sel otak...
maka aku akan luahkan kata2 ini hanya dengan...
pepatah yang telah ku gubah menjadi madah..

selamat membaca.....

Sepandai2 tupai melompat tak pernah wakil MASUM pun....

Harus diingat, apa yang kita lakukan tak selamanya akan selamat...masanya yang akan membuktikan siapa kita yang sebenarnya.....

Harapkan pagar, pagar mana boleh makan padi....

Kita kena tahu bahawa, sekiranya kita dipertanggungjawabkan dengan sesuatu maka jalankan lag t/jawab itu dengan selayaknya ia perlu dijalankan...kerana ia telah menjadi t/jawab kita untuk menjalankan t/jawab itu...

Lidah lagikan tergigit, inikan kalau pakai braces...

Pasti ada berlaku sedikit kucar kacir, kemelut & sama waktu dengannya....cuma yang akan membezakan kucar kacir itu dengan kemelut ini adalah bagaimana cara kita mengatasinya...hendak tak hendak, terima dengan hati terbuka & fikir cara atasinya.....

Nasi sudah menjadi bubur, bubur lambuk ka???

Apabila terjadi sesuatu yang kita tidak ingini maka, inginkan la ia...benda dah lepas pun, tak guna menangis air mata bertimba2...atau meraung macam Ning Baizura...tp...ingat sesuatu yang terjadi tidak akan terjadi melainkan telah ditetapkan olehNYA ia akan terjadi....be positive, be creative...
positive dengan apa yang telah berlaku, creative untuk selesaikan masalah tuh...

dah2...
bnyk dah  aku rosakkan bahasa....
akhir kata dari blog ini... 
aku ingin mengucapkan....





No comments:

Post a Comment