Sunday, January 30, 2011

AKU SMS KO REPLY

Assalamualaikum W.B.T...
Maaf kerana menganggu...
tp aku rasa rmai yg xterganggu dengan apa yg bakal aku critakan mlm nie...
klu nk terganggu pn, biar la...ada aku kisah...hehehe...
Klu terganggu sory la...tp xperlu la nk emo kot...
crita nie bt mereka2 yg mnantikn story morry dri blog nie...


Hari ini aku nk cite pasal msg ja...
hahaha..ntah,,tetiba ja rasa nk cite pasal SMS nie...
bukan Sekretariat Suai Kenal tp Short Message Systems...or Syndrome..
xkisah la...apa2 ja, yg penting crita yg kat bawah nie...

SMS...
merupakan komunikasi dua hala...
kdng2 jadi komunikasi sehala...coz...
klu penerima xreply..makanya jadila komunikasi sehala...
oleh itu, bt2 mereka2 yg xsuka reply msg...
ghajinkan la reply, walaupun sekadar msd kosong..ok??
xley la, walaupun hnya 1 huruf...Contohnya 'K'...
dan dengan sendirinya...
SMS tadi akn jd komunikasi dua hala...
dan yang paling penting...
antara kita xda menanti or menunggu..
dan kita xkena maki hamun, dikutuk & sama waktu dengannya....

tapi yg kat atas bukan tujuan utama aku...
aku nk bocorkn dua SMS yg aku trima...
ntahla...
2 SMS yg memberi mkna yg berbeza dalam diri aku nie...
buat penghantar SMS nie,,,buat xtau ja...
hanya kita berdua ja...
dan segalanya terkawal antara kau dan aku...
hehehe...
sebelum tuh, sorry ea...


"Take care...tq a.mie..thanks to be my gud n care brother..^-^..ur little sister owez luve u...~"

yg kat atas tuh, msgnya..
Msg nie memberi impak kat hati aku nie...
mebi bagi someone, ia agak menjengkelkn...
tp bagi aku,,,aku terharu la...
buat individu yg mnghantar msg nie..
TQ so much,,,a.mie hargainya..
semoga ukhwah yg kita bina berkekalan hendakNYA...

then lagi 1 msg..
msg nie pn memberi impak kat hati aku nie...
msg nie,,, aku shortkn..
aku mbek part yg sungguh romantik ja...
romantik ka??
baca la sendiri....

"..........xpayah la,,,aku dah menyampah & meluat dh........."

ini dia msgnya...
tp aku think +ve..
mebi ada significant value terhadap msg nie...
penghantar msg nie ja tau...
yg kita2 nie...buat2 xtau...
dengan ayat yg kureng asam cket..
jgn dok memandai...
apapun, aku tetap nk ucapkn tenQ..
semoga ukhwah yg kita bina berkekalan hendakNYA...



konklusinya, dibawah satu kata kunci...
Jgn kita cepat melatah dengan apa yg kita trima...
Konklusinya, dibawah paksi kebenaran...
Jgn kita cepat menjatuhkan hukuman....
Konklusinya, dibawah persoalan emperikal...
Jgn kita  melatah & terus menghukum..
Kerana menghukum bukan kuasa kita...
tetapi kuasa di atas sana..
hanya MILIKNYA....

p/s : SMS seperti salur darah, menghubungkan antara NYAWA dan KITA....

1 comment: