Sunday, January 2, 2011

Satu Hari Di Tahun Baru

Aku bangun awl pagi pada 1.1.11...
tapi xtau nk buat apa...
xda kerja nk dbuat or nk buat...
jd aku baca la beberapa buah buku yg bersusun kat atas katil..
aku baca 2 3 muka surat ja...
then....
can not go...
maka aku melarikan diri kat luar rumah...
hmmm...

aku lepak kat atas pagar (xsiap agi)...
bawa pokok kelapa (buah ada)..
sambil memikir dan mentaakul sesuatu...
ea la..
bila dok sorg2 nie...
banyak la yg difikirkan....
it's me..
suka berfikir...


aku fikir pasal betapa lengkapnya kehidupan...
Lengkap dan cukup sempurna...
penuh dengan hiasan,
penuh dengan warna warni,
penuh dengan keindahan...
dan....
keindahan itu milik kita semua...
milik KHALIFAH dimuka bumi ini...


maka aku dengan slumbernya..
mendapat beberapa bait kata-kata yang ingin dikongsi bersama....


ini dia....


Indah Ciptaan Indah Kehidupan...
Warna Warni Penuh Keindahan...
Hiasi Dunia Dengan Rasa kesyukuran...
Warnai Dunia Dengan Mengingat Tuhan...
Sujud Menyembahnya Dengan keKhudusan...
Manisnya Hidup Hanya Dengan Iman..


Wahai Semua Bergelar Insan...
Ingatlah Dunia Tempat Persinggahan...
Penuh Noda Penuh Kekejaman...
Tewaskah kita dengan Syaitan?
Bangun semua dari pembaringan..
Sedarlah diri dari khayalan...
Khayalan yang melalaikan....
Sebelum dijemput dengan tiupan...
Berakhirlah kita sebagai Insan....


p/s : hidup umpama sehelai kain putih...bersih lagi suci...kita yg bertanggungjawab mencorakkannya....



No comments:

Post a Comment