Thursday, January 13, 2011

Ku Tolak Troli Hingga KFC

Assalamualaikum w.b.t buat semua...
hari ini, suasana lain, cerita lain, tempat lain tp negaranya tetap sama...Malaysia Tanah Airku...

Hari ini, ada beberapa crita yg melanda diriku..
diriku & mereka2 yg berada disekelilingku....

Tepat jam 4.10 a.m,,aku smpai ngan member aku...
sampai la di bumi T.Malim yang kaya dengan kenangan....
Kami bertapa di rumah sewa junior,,,then.....slepy beauty,...

Then,,bngun pagi ja,,,aku teman member aku yg.....
masih lagi muda tp giginya da tua,,,,
aku teman dia...
teman g check gigi dia...
gigi dia jd apa xtau...
ase2nya,,korag tau x...sape member aku tuh??
xtau? nk tau?..
xpayah la....
buat ape nk tau?masuk exam ka?
xpayah2.....
busy body ja korg nie....
abaikan pasal gigi tuh...

Lepas itu...
aku mbek Ferrari aku kat ex-kolej..
then merempit la aku....
merempit seperti dalam filim ADNAN SEMPIT..
tp bukan sperti MAT REMPIT...
untuk...
mengisi perutku yg sedang mendendangkan lagu TOLONG INGATKAN AKU...
alhamdulilah..
ada member2 yg sedang menanti...
menanti aku dengan penuh kerinduaan..rindu ka?
entah la...macam x ja....
hanya dorg ja tau....

DI SINI BERMULANYA CERITA....

Borak2 punya borak...
aku dpt peluang untuk mengisi keBORINGan yang melanda...
lebih kurang cm nie la ayatnya...
H : Tak ikut, A ngan Y beli barang ka??
M: Beli brg kat mana?
H : TF kot...
M : owh, boleh jugak...
H: Jap, nk call dorg...

AKHIRNYA.....tepat jam 2.30 p.m...berangkat la kami ke TF (ada junior ckp XTIVE)
lawak2....

Lihatlah aksi2 yg memalukan yg sempat dorg rakamkn....
semuanya membuktikan tahap kegilaan yg melampau...
bukan aksi terlampau...TOLONG!!!
tolong kontroversikan perkataan tuh...


                                 ini lah, transport yg kitorg pegi shoping kat TF....hahahaa....
bapak besh transport nie...so...
buat korg yg berminat nk berkayak ke TF...
jgn malu, jgn segan...
Let's Go...just Follow Da Way....


nie la transport kitorg....naek keta..
gila apa, nek kayak....hahaha..
tp ley jugak utk sape2 yg berminat...
ley up korgny fitnest...

Sesampai Di TF..
Aku Masih Ternganga..
Aduh Banyaknya Kerja..
Buat aku merana...

Sampai ja,,kami mulakn operasi...
dengan trasnsport yg disewa khas...
kami ke kiri ke kanan...
ke atas dan ke bawah....
mencari brg2 yg perlu dcari....




Inilah....
Inilah transport yg disewa khas...
dengan RM 1..anda boleh menyewanya...
xda tempoh masa..xperlukan lesen memandu..xperlukan apa2.
yg diperlukan AKAL yg waras ja..
klu xwaras...susah plak, laen plak jadinya...
untuk maklumat lanjut hubungi...
Gadis berbaju putih....

besh jugak, shoping2 cm nie...
xpenah agi aku shoping2 cm nie...
selalunya...
order ja dari rumah...then tokey kedai antar kat umah...hahaha (angan2)..
siyes2...xpernah beb aku...
banyak gila beli barang...
penat ja...
walaupun sebagai penolak troli...
tapi aku bngga dengan t/jawab itu....
untuk aksi2 yg selanjutnya....
truskn meneroka entri ini....


masih tersenyum walaupun bertugas sebagai penolak troli....
dalam troli tuh ada 20 kg gula...setiap 1 kg berharga rm 2.10
jdnya...dapatkn awal2...selagi stok masih ada...
lepas nie, cnfirm hrga gula akan naik...
buat suri rumah atau tukang rumah... REMEMBER...
harga barang semakin meningkat mcm kita naek lif....



yg kat ats nie senarai brg yg ktorg beli...
pergh...ada beribu2 jenis brg...penat gila...
nk cari pn satu hal...susah gila...
rabun mata dibuatnya...
aleh2,,2 troli full...


tengok2...apa sudah jadi..
nie bru 5 min...da 1/2 troli... 
yg 2 org tuh...hmpir gila..
yg tudung putih tuh...jerit2 kat TF...
tension katanya,,,cari brg xjumpa...
Gile kentang la cm gitu doe....hahaha


Setelah bersusah dan memayahkn diri...
akhirnya kami selesai menyelesaikan misi..
tapi yg xsedapnya...
ada agi 2 3 brg yg xberjaya dicari...
kechiwa kita....

akhirnya....kami pun....
balik...
balik..balik...balik...
maka dibawah adalah aksi2...
yg sempat di snap...



memBONETkan harta ramapasan...minyak ada....
bukan minyak urut atau minyak kereta...tp minyak masak..
gile mahal harganya...mcm nk nangis ja....
bukan sebab apa....
sebab minyak.....
minyak tuh berat sngt...
xlarat nk angkat....
hehehe....


Ini dia..
Ini dia...
manusia2 yg telahmewarnai hari2ku di TF...
besh2...ada masa,,kang kt shoping agi...
kali nie kita up...3 troli...
buat aini, yaya, herce & ardt...
Gile Kentang....

dah2.........sudah2...
STOP cite nie kat sini...
tp ada agi 1 cite....
nanti2 la...

nk tau??
tunggu....
tunggu aku...
tunggu aku akan....
tunggu aku akan bagi...
tunggu aku akan bagi tau...
tunggu aku akan bagi tau aku nanti....
opss...
tolong ingatkan aku...

No comments:

Post a Comment