Sunday, December 19, 2010

Apa Hajat Hamba Ke Mari...

Member2 da dapat tawaran U..tp akunya mana? xkn kot...
uish2...xmungkin...xsanggup aku nk kechewakn family aku buat sekalian kalinya...
ayah nk sngt, aku dapat U..xkisah la  U mana2 pn...

disuatu hari, balik dari kedai...
Mak cakap...
Mak : Tuh, ada surat atas meja...
Aku : Surat apa?? meja mana mak??
Mak : Meja kat dapur....
Aku : Berlari ke dapur dengan pantasnya....

Alhamdullilah,,,sampai jugak akhirnya....
aku dapat masuk jugak...
U yang aku memang nk masuk...
untuk meneruskan harapan dan impian ayah mak & family...
Syukur...Ayah pn dah janji nk buat kenduri kesyukuran....
Alhamdulillah....

Dan kini, setelah 3 tahun 1/2 di bumi Ibu Kandung Suluh Budiman...
Setelah 3 tahun 1/2 bergelar anak Kandung Suluh Budiman...
Setelah 3 tahun 1/2 bergelar siswa U.P.S.I..
Setelah 3 tahun 1/2 menjadi siswa Fakuti Sains Sukan & Kejurulatihan..
Aku dah di penghujung usia di sini..
Banyak kenangan sepanjang di sini...
aku tinggalkan dengan persoalan...
Mampukah aku simpan kenangan ini buat selamaNYA...
jawapannya.PASTI BOLEH...

Kat entry nie...
beno2nya aku nk kongsi..apa yg aku inginkan bila jadi siswa UPSI...
macam2...tp alhmdulillah...semuanya hampir menjadi kenyataan...


aku mulakan dengan angka 1...
NAK JADI FASILITATOR UPSI....akhirnya berjaya,,,dh nk jd alumPUNAi pong...


Angka selepas 1 iaitu 2...
NAK WAKIL UPSI DALAM APA JUA EVENTS... boleh...walaupun aku telah mengorbankan lutut aku..sedey2...



Angka sebelum 4 iaitu 3...
NAK AKTIFKAN DIRI DI UPSI...ada la jugak, w/pn xaktif mana pn..tp join la...



Angka selepas 4 sebelum 5 iaitu 4....
NAK KAYUH BESKAL KE PROTON CITY...yess,, ley...dlm hujan agi...sem 7 bru terlaksana...

Angka selepas 4, 5 kot...
NAK JOIN PROGRAM ANK ANGKAT...dapat jugak,,sem 7 ja dapat...kat Sg Kerang,,Teluk Anson...


Angka sebelum 7 iaitu 6...
NK DAPAT DEAN LIST SETIAP SEM....Hampir menjadi kenyataan...hope dapat la...


Angka sebelum 8 selepas 6 iaitu 7...
NK DAPAT 4.0 FLAT..sekali pun jadi la..sepanjang blajar kat UPSI...sem 8 la harapan...

angka yang berangka2....
Macam2 agi.penat nk bercerita...nk tau, call sy terus...senang2....


udah la ea...
aku harap, mereka yg da ada n bru nk mengadakan diri kat U..
letakkn satu matlamat yg ingin dicapai...
matlamat tuh plak rasional & relevan dengan masa dan ketika...
Baru kita boleh memacu ke arah tuh...
Pasti Boleh....

itu saja dari aku untuk kali ini....
aku untuk kau..
Kau & Aku = Ada aku kisah...

p/s : Gapai Bintang di Langit Dengan Usaha Setinggi-Tinggi Gunung Kinabalu
Tinggi lagi syg sama kamu..
Biru-biru Gunung Kinabalu..
Naik Kinabalu Hati sy rindu..
tol ka??
lantak la....

No comments:

Post a Comment