Monday, December 27, 2010

Hati Oh Hati

Alhamdullilah...
Aku Panjatkan kesyukuran kerana dengan izinNya...
Dapat jua aku bernafas di bumi bertuah...
Permai Bumi Tuhan...

Aku kembali lagi..
dengan teori dan kata-kata buat tatapan semua...
aku xtau apa kata2 yang bakal aku lakarkan...
aku xtau apa teori yang bakal aku selitkan...
tapi aku tetap nk merapu...

Dalam ruangan nie..
aku nk kongsi cerita pasal...
pasal cari pasal...
bukan la...
pasal HATI,,bukan pasal HAYATI...
tapi pasal HATI...
bukan HATI ayam,kambing, lembu or kerbau....
apatah lagi HATI udang..(udang ada hati ka)...
tapi..
pasal HATI-HATI dijalan raya...
bukan jugak...

Sebenarnya pasal HATI kita..
HATI seorang mukmin disisi ALLAH S.W.T...
syukur dengan limpah kurniaNYA..
tadi aku dapat kembali masa zaman kecik2 dolu..
Pergi masjid...alhmdullillah..hope kekal la amalan nie..
aku juga sempat baca sebuah buku...
buku nie pasal HATI la...

Aku tertarik dengan satu kata-kata...
"Kehidupan kita nie macam sebuah negara,,, HATI adalah RAJA, AKAL adalah PM, POLIS adalah NAFSU AMARAH, DATO BANDAR adalah NAFSU..gagal sebuah negara adalah kerana HATI,,kerana HATI yang mengawal AKAL....ea x?? fikir-fikirkan....

Banyak lagi, kata-kata indah dalam buku nie...
buku nie hasil karya Iman Al-Ghazali...
tajuknya Mencari Kebahagian....
tapi banyak berkisar tentang HATI...

huhuhu..
klu nk cite, mmng bnyk la...
tapi...
teori mudah yg ingin aku katakan...

MEMBACA SELAGI ADA MATA, MENGEJA SELAGI KENAL ALIF BA TA, BERFIKIR DENGAN AKAL YANG ADA, BERTINDAK GUNA KEPALA...

hahaha..
dah2,,,,
p/s aku buat semua : Ada Mata Guna, Ada Buku Baca...

No comments:

Post a Comment