Friday, December 17, 2010

Bila Teringat Masa Lalu

Jeng2..Lahirlah seorang bayi lelaki yang cute lagi cumeiyl...yo yo wakaka..
Aku dibesarkan dengan penuh kasih syg oleh mak ngan ayah...
Hidup sederhana macam org kg...dh memang org kg pn...
Aku nie sorg ja boyz dlm family..sedey xda abg...tp kdng2 besh jugak...
dari kecik aku kwn ngan sepupu2 aku ja,,,ramai agi geng2 aku..

Masuk sekolah rendah...
Aku xmasuk tadika Pun...aku blajar sendiri ja kat umah, bawah pokok NYOK..akak aku ajar..
ABC..1,2,3..Alif Ba Ta... Sigi, Loro Telu...
Alhamdullilah, khatam Quran dah 3 4 kali...
arwah Tok Wan yg ajaq...Aku nie memang nakal...keras kepala pn ada jugak...
time budak2 nie mcm2 aku dah buat...so far, berjaya & ada jugak yg xbape nk sukses...
aku akan maen bola dalam bendang (padang bola kat kg) xkira waktu...
Ari sabtu ja aku akan pi sg, p menembak ikan...ley la 2 3 ekor...
Kalau cuti panjang ja, pi bendang ka charok ka..pi tahan kail Tok...ikan keli & Haruan ja selalu dapat...
Bila time petang ja, lepas balik ngaji..aku akn p cri geng lawan guli...dulu ada jugak 2 3 balang guli...
tapi...time kecik2 dulu...
time maghrib aku kayuh gerek p masjid....tiap2 mlm jumaat...
Aku diajar puasa sejak umur 5 tahun agi...
tp ada jugak 2 3 kali aku puasa yok yok...
Pengaruh rakan sebaya....
Time sekolah rendah,, aku kire mcm top jugak la...
Sebab dari darjah 3 aku dah wakil sek...sume sukan aku maen..
aku maen bola sepak, bola baling, ragbi sentuh & lari-lari kita lari....ada menang ada kalah....
Ingat agi, pdng sek aku atas bukit..kena naik tangga..penat Ya Rabbi..
tp besh jugak...bila ari sukan la...memang besh la...
aku ingt agi cikgu aku dulu2..Thankz cikgu...
Cikgu Zaki (coach rugby), Ckgu Basri (coach bola), cikgu Jai (cikgu mate)..banyak agi la...
Memang Besh la...zaman budak2 kn.. nk seronok ja....hihihi...

Sekolah Menengah plak...
Aku dapat masuk aliran agama...kena blajaq bhasa arab...Wahid, Isnain, Selasa..
6 org ja laki dalam kelas aku nie...p.uda, erbi, mat hanis, din, mirul, aku....
masa f1 aku dok umah..
so ulang alik naik bas Chu Dok'...pegi balik RM 1.00 ja...
Masa f2 masuk hostel...kat sini kenal algi ramai la...
kat hostel nie,,bnyk kenangan jugak la...
aku dok hostel smpi f5...
antara kenangan kat hostel nie..
*time musim buah, panjat bukit panjat bukit makan buah mo'tan...(rambutan)
*Jolok Buah durian,, n peram atas siling...
*Jolok buah nangka, balut ngan kain letak dalam stor...
*Makan megi time malam...
*Kuar pekan jumaat ngan baju batik....
*Terlibat ngan dikir barat....
*macam2 agi la...
*Semuanya Besh-besh ja aku rasakan...

Kat Sekolah pn besh jugak aku rasa...
xtau la,,bagi aku sume besh...
xterkira kenangan yg besh2 nie...
aku tulis yg aku ley tulis ja...
#aku jadi pengawas sek...
#aku atlet sek...
#aku wakil sek debat, forum, syarahan agama (sume kalah)....
#aku selalu bt persembahan
#aku kena cukur sidebent ngan ustaz Rosli...
#Aku niaga ais kacang time hari Ko-Ko...

and yang paling besh..
Team bola aku, wakil Kedah ke Kelantan..Champion School..
aku f4 time tuh...
tp xbesh,,aku punya performance down...
tp yg nie memang besh la...
1st time tuh sek aku wakil Kedah...

Lupa plak,, sek aku sekolah harian biasa ja...
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN GULAU....
agak glemer la dlm daerah aku..
sebab selalu mnang bola..
yg laen pn agak hebat la...
tp lebey dikenali sebab bola la...

penat2...esk aku cite agi pasal zaman dolu2....
nk rehat2 jap...

No comments:

Post a Comment